2013. január 21., hétfő

Csöröge fánk

Napok óta azon agyalok, hogy fánkot kellene sütni. Azonban a szalagos verzió nem az én ízvilágom, így mindig halasztásra került a dolog. Aztán az interneten találkoztam egy ajánlóban a csörögével, és kaptam a fejemhez, hogy igen. Hiszen ezt én régen rengetegszer elkészítettem már, de évek óta nem sütöttem. Szóval eldőlt, mi készül a konyhámban desszertként.

Szóval a recept:

25 dkg átszitált liszt
5 dkg vaj
2 dkg porcukor
1-2 ek rum
csipet só
3 tojás sárgája
1 dl 20%-os tejföl

Először a lisztet a vajjal elmorzsoljuk. Majd hozzákeverjük a porcukrot és a sót. Ezután jöhetnek a nedves összetevők. Rugalmas, közepesen kemény tésztát kell kapjunk. Amikor összeáll a tésztánk, akkor folpackba csomagoljuk, és hűtőbe tesszük pihenni legalább 30 percre.

Ha kipihente magát a tésztánk a hűtőben akkor 2 mm vastagra, ha ezt lehet vastagságnak nevezni, nyújtjuk. Derelyevágóval, vagy annak hiányában egy késsel felvágjuk különböző formákra. Én téglalapokat szoktam vágni. Egy vagy két rövidebb vágást ejtek minden téglalapon, és a tészta egy részét áthúzom a vágásokon.

Forró olajban sütjük. Kiszedés után vaníliás porcukorral gazdagon meghintjük.



Persze felmerül, hogy a maradék tojásfehérjével mit kezdjünk. Nálunk ennek is meg van a helye, mert habroló készült belőle.

1 megjegyzés:

  1. Hogy én ezt hogy szerettem gyerekkoromban...természetesen csakis baracklekvárba mártogatva! :-P Nekem nem maradt pár darab? :)

    VálaszTörlés