2013. február 9., szombat

Nem, nem hagytam abba

Félreértés ne essék, nem hagytam abba a sütést, csak kicsit zsúfoltak a napjaim, és mostanában csupa olyan készült, ami már fenn van itt. Bölcsibe névnapra hókifli és linzer készült. A linzer maradék tojásfehérjéjéből habroló.

Azért hoztam egy régebbi sütit. Ez pedig nem más, mint a rácsos linzer.


És akkor a  recept:

50 dkg liszt
1 cs sütőpor
25 dkg margarin
12 dkg porcukor
3 db tojás sárgája
1 db citrom leve és reszelt héja
1-2 dl tejföl

A lisztet a sütőporral összekeverjük, majd a margarinnal elmorzsoljuk. Ezután jöhet a többi hozzávaló, és homogén  tésztát gyúrunk. Majd fél órát pihentetjük a tésztánkat.

Pihentetés után 2:1 arányban megosztjuk, és a nagyobbat nyújtjuk a tepsink méretére. A tepsi esetünkben csak kisebb méretet jelent, olyan 18x34cm-t. A tepsi aljára tesszük a tésztánkat, erre fogjuk a tölteléket tenni majd.

Töltelék:
3 tojás fehérje
15-20 dkg darált dió
10 dkg cukor
3-4 ek baracklekvár

A tojás fehérjét kemény habbá verjük, és belekeverjük a diót,cukrot és a lekvárt. Az így kapott masszát a tepsiben egyenletesen elosztjuk.

A maradék tésztánkat ekkor elővesszük. Ki-ki kedve szerint dolgozhat vele tovább. Én utálom sodorni, ezért inkább ki szoktam nyújtani, és felvágom csíkokra, majd kosárfonással befedem a tepsi tetejét.
Ha nektek a sodrás egyszerűbb, akkor tegyetek úgy. :)

Előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. Kihűlve porcukrozzuk, szeleteljük, és fogyasszuk!

2 megjegyzés:

  1. Jól néz ki ez rácsos linzer. Én sokkal lazább rácsokat szoktam csinálni.

    VálaszTörlés
  2. Ez nekem még sosem sikerült ilyen szépre! Na, majd most, a Te recepteddel! ;-)

    VálaszTörlés