2014. január 22., szerda

Diós linzer vanília krémmel

Valami gyorsan készíthető sütit akartam a másnapi disznóvágásra, mert már előre kérdezik, hogy milyen süti lesz. Ekkor olvastam Zsuzsánál a Tácsika receptet, de tudván, hogy nekem nincs kosárka formám, kicsit tovább gondoltam a receptet.

Az alap tészta maradt az, ami Zsuzsánál volt, ami így hangzik:
15 dkg darált dió
7 dkg porcukor
3 dkg kakaó
1 evőkanál tejföl
25 dkg liszt
1 tojás
15 dkg margarin

Ezekből gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk, majd nyújtjuk kb 3-4 mm vastagra, szaggatjuk, és mehetnek is az előmelegített sütőbe. Kb 180 fokon 8-10 perc alatt megsülnek. Figyeljünk rá, mert ha túlsütjük, akkor kemény, és könnyen törős lesz a sütink omlós helyett.

Krémnek én a kozáksapkás krémhez hasonlót készítettem, csak kicsit sűrűbbre.

1 dl tej
1 púpos ek liszt
10 dkg vaj
8 dkg porcukor
1/2 rúd vanília kikapargatott magjai

A tejet a liszttel és a vanília magjaival sűrű krémmé főztem, majd hagytam teljesen kihűlni. Közben a vajat és a porcukrot kihabosítottam. Amikor a főzött krém kihűlt, akkor hozzáadtam a vajas porcukrot, és újra habosítottam az egészet.

Ezzel a krémmel ragasztottam össze két sütit. Majd szorosan egymás mellé tettem őket egy tálcán, és gőz fölött olvasztott csokoládéval vékony csíkokat rajzoltam a sütik tetejére.

Egy éjszakát azért érdemes hagyni pihenni.


2 megjegyzés:

  1. De jól néznek ki, örülök, hogy kipróbáltad! :) Én egy kondorosi sráctól kaptam a receptet, ott állítólag sokan ismerik. Ha szeretnél kosárka formát csak szólj, nekem van vagy 60 db és nagyon ritkán használom. Nagymamám gyűjtötte egyszer nekem a barátnőitől de ennyi biztosan nem kell.... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, igazából anyukámnak is van vagy 60 formája, és nem is használja őket. :)

      Törlés