2014. február 1., szombat

Citromos torta 50. születésnapra

Meglepetés buliba készültünk a héten, mert nagybátyám 50 éves lett. Ez az a kerek évforduló, amit minden nagybátyám, és nagynéném esetében, és persze a szüleim esetében is megünnepeltünk közösen. A tortával kapcsolatban annyi kérés volt, hogy citromos legyen, és valahogy kapcsolódjon a sörhöz, söröskorsóhoz.

Igazából nagyon tanácstalan voltam a kivitelezést illetően, mert a méret miatt csak a fekvő korsó jöhetett szóba. Gondoltam tejszínhabos külsőre, és fondant bevonatra is. Végül utóbbi került megvalósításra.

Kétszer 6 tojásból készült piskóta, és lett egyre keskenyebb csíkokra felszabva, hogy a korsófél elkészülhessen. A citromos krémhez 6 dl tejet 6 ek liszttel sűrűre főztem, majd amíg hűlt, addig 30 dkg vajat és 30 dkg porcukrot 2 hatalmas citrom levével és reszelt héjával habosra kevertem. Amikor a főzött krémem teljesen kihűlt, akkor a porcukros vajas keverékkel együtt habosra kevertem.

A külsejét házi fondanttal borítottam, majd némi festéssel díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése