2014. június 7., szombat

Epres-vaníliás torta

Anyósom születésnapját ünnepeltük, ugyan nem beszéltünk róla, de természetesnek vettem, hogy kellene egy torta neki. Tavaly Kozáksapka tortát kapott, és idén teljesen ötletszegény voltam. Csokisat, dobosat nem szerettem volna, a citromos annyira nem kedvelt, járt az agyam, és végül arra jutottam, hogy epres krémes torta lesz.

Két piskótalapot sütöttem 3-3 tojásból a 26 cm-es tortaformámban. A krémhez 4 dl tejból két vaníliás pudingporral krémet főztem, és félretettem kihűlni. Majd 20 dkg vajat 15 dkg nyírfa porcukorral habosra kevertem. Amikor a pudingos krém kihűlt, akkor a vajas porcukorral összekevertem pár perc alatt.

Betöltéskor piskóta, krém, eper, krém, piskóta volt a sorrend. A krémből egy keveset félretettem, hogy kívülről is meg tudjam kenni a tortát. Majd ment a hűtőbe pihenni. Amikor már jöhetett a díszítés, akkor 4 dl hűtött tejszínt kemény habbá vertem habfixálóval, és pár kanál nyírfa porcukorral. Ekkor jöhetett a díszítés a hab és a félretett eperszemek segítségével. Végül még kevés csokiforgács is került rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése