2012. november 19., hétfő

Linzer, avagy a kisvirág



A nagyobbik fiam kedvence, ha oviba sütit kell vinni, akkor ezt választja. :)

Igen a linzer, házi baracklekvárral töltve, apró, falatnyinak megcsinálva.



Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt, 
  • 40 dkg margarin, 
  • 20 dkg porcukor, 
  • 1,5 zacskó sütőpor, 
  • 1/2 rúd vanília kikapargatott magjai, (ehelyett lehet 2 cs vanilin cukor, vagy pár csepp vanília aroma )
  • 2 db tojássárgája,
  • 1 citrom reszelt héja 
A hozzávalókból gyorsan tésztát gyúrunk. Ha lágynak érezzük a tésztát, akkor 1-2 órára hűtőbe is rakhatjuk. Majd lisztezett felületen 3-4 mm vastagra nyújtjuk. Szaggatót választunk, én virágosat szoktam választani, kb 4-5 cm az átmérője. A közepét a habroló hengerének a  kisebb végével szoktam kiszaggatni.
ahogy szaggatjuk, rögtön tehetjük a 175 fokra előmelegített sütőbe. Pár perc elég neki a sütőben, mert még a kivétel után is tovább sül. Picit hagyjuk a tepsin hűlni, és csak azután tegyük át egy tálcára.

A szaggatáskor én arra szoktam figyelni, hogy egy tepsi alja után, egy tepsi teteje készüljön.

Ha mindet kisütöttük, és kihűltek a tészták, akkor jöhet a lekvár. Teáskanál segítségével lekvárt halmozok a teli virág közepére, és egy lyukasat teszek rá úgy, hogy kicsit elforgatom a tetejét, hogy mindenhova jusson a lekvárból. Amikor mind be van töltve, akkor fogok pár kanál porcukrot, és egy szűrőt és megszórom cukorral. 

Legalább egy éjszakát hagyjuk állni, hogy meg tudjon puhulni egy kicsit a tészta. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése