2012. november 11., vasárnap

Sajtos roló

Első blogsütijeim egyike volt a habbal töltött verziója ennek a sütinek. Mivel párom nem igazán szereti, mert szerinte túl édes, sajtos is kerül ki néha a kezeim közül.

Magát a tészta részt a habrolóhoz hasonlóan nem fagyasztott, de bolti leveles tésztából szoktam készíteni. Lásd itt.

A töltelék pedig az alábbiak szerint készül:

Hozzávalók:
10 dkg vaj
5 dkg liszt
2,5 dl tej
10 dkg reszelt sajt (lehet vegyesen, füstölt és sima is)
1 tojás
izlés szerint só/bors

Első mozzanatként a vajat megolvasszuk egy kisebb lábasban, majd a lisztet hozzáadva világos színű rántást készítünk. Ha ezzel megvagyunk, akkor lassan hozzáadjuk a tejet és sűrű krémmé főzzük. Folyamatos keverést igényel, mert hajlamos a csomósodásra. Ha ezzel megvagyunk, akkor félretesszük a tűzről, és előbb a tojás sárgáját adjuk hozzá, majd a tojás fehérjéből vert kemény habot is. Ezután jöhet a reszelt sajt is bele. Végül a só és a bors. Ezeket azért hagyjuk a végére, mert a sajtunk is lehet sós. Ha megvagyunk, akkor félretesszük kihűlni a krémet.

Ha a megsült tésztánk, és a krémünk is kihűlt, akkor jöhet a töltés. Reszeljünk le 5-10 dkg sajtot. Fogunk egy habzsákot, vagy ennek hiányában egy poltasakot, és a krémünket belekanalazzuk. Poltasak esetén kis lyukat vágunk az egyik sarkára. Most már tölthetjük is a rolókat. Ha a krémet betöltöttük, akkor mindkét végét reszelt sajttal díszítjük. ű

Jó étvágyat hozzá!

6 megjegyzés:

  1. Ugye jól látom, hogy TE vagy az?? ;-)) Üdvözöllek a bloggerek világában, örülök, hogy belevágtál! :) Nagyon jó a háttered!!
    Apukámnak is nagy kedvence a sajtos roló, mindig azt süttetné velem de nekem mindig olyan nehezen jön ki a cső a tésztából...:( De a Te rolóid gyönyörűek! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia, igen Én vagyok. :)
    Köszi a dicséretet, mostanában gyakoroltam párszor a tészta sütését. :)

    VálaszTörlés
  3. A sajtkrém hozott ide és innentől jövök majd rendszeresen.
    Sok sikert a blogodhoz!

    VálaszTörlés
  4. Én is a sajtkrém miatt jöttem, illetve azért hogy megköszönjem a receptet. Teller-cake ötlete és a te sajtkrémed alapján készítettem ezt (http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2012/12/sajtos-torta.html) a tortát.

    VálaszTörlés
  5. A sajtos roló nagy kedvence mindenkinek. Nekem is le van írva krém hozzávalója,de gondoltam megnézem másét is. Talán a tortát is megsütöm, hiszen teller-cake tortája nagyon különleges. Majd jelentkezem, hogyan sikerült.
    Látogass el te is hozzám.

    VálaszTörlés