2014. március 4., kedd

Vaníliás torta


Családon belül egy születésnapi torta elkészítésére lettem felkérve. Az Ünnepelt már kért tőlem Barbie-s tortát kétszer is, és egy szív alakú tortát is korábban. Most a forma mellett, a színét és az ízét is meghatározta. Bár a szüleinek korábban rózsaszín tortáról beszélt, csoki krémmel, nekem már fehér szív alakú vaníliás tortát, és gyöngyöket említett. Többször egyeztettünk, és mindvégig maradt a fehér színnél, így ez készült neki.

A tortalapok Kiskukta receptje alapján készültek. Egyenként 4 tojásból vaníliás lapot sütöttem kétszer, amiket azután ketté vágtam. Végül csak három lapot használtam fel, mert így is elég magas lett a tortám.

8 dl tej, 8 ek liszt, 1 vaníliarúd kikapargatott magjai kerültek egy lábosba, és sűrű krémmé főztem, majd hagytam kihűlni. Közben 50dkg vajat 50dkg porcukorral habosra kevertem. Aztán a főzött krémet a vajas porcukorral homogén krémmé kevertem.

Majd jöhetett a torta összeállítása, és burkolása. A torta bevonásához most K2 masszát használtam, maradék krémmel és cukorgyönggyel díszítettem.



1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, tetszik, hogy olyan egyszerű, letisztult. Jó ha már 5 évesen ilyen ízlése van egy kislánynak. :) Isten éltesse őt sokáig!

    VálaszTörlés