2014. március 23., vasárnap

Medvehagymás pogácsa

Már nagyon sokszor gondolkodtam, hogy meg kellene próbálni ezt a sütit is. Ma reggel a piacon aztán megláttam, és gyorsan vettem is magamnak egy csokor medvehagymát, hogy akkor ma lesz a napja, hiszen sósat készültem amúgy is sütni. Több receptet is néztem már, végül egy egyveleggel próbálkoztam:

Tésztához:
50 dkg liszt
25 dkg margarin
1 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 tojás
10 dkg sajt
1 ek só
175 g tejföl
1 tk cukor
kb 20-25 medvehagyma levél

Tetejére:
1 tojás
10 dkg sajt

A tejet langyosítjuk, belerakjuk a cukrot, és felfuttatjuk benne az élesztőt. Közben a lisztet a margarinnal elmorzsoljuk. Majd jöhet a tejföl, a tojás, az élesztős tej, a sajt, és a só. Homogén tésztává kell gyúrnunk, majd fél órára félre tesszük letakarva. Közben megmossuk a medvehagymát, és apróra vágjuk.

Ha eltelt a fél óránk, akkor lisztezett felületen nyújtjuk a tésztánkat kb 5mm vékonyra. Ekkor az apróra vágott hagyma felével megkenjük, majd hajtogatjuk a tésztánkat. Először a felső harmadot lefele, majd az alsó harmadot felfele. Ezután a jobb oldali harmadot balra, majd a bal oldali harmadot jobbra. Így 9 rétegünk van már. Majd magára hagyjuk újra a tésztát 15-20 perce. Az újabb pihentetést újabb nyújtás, hagymával kenés, majd hajtogatás követi. Ekkor megint magára hagyjuk 15-20 percre. Harmadszorra kb ujjnyi vastagra nyújtjuk, kisebb kockákra vágjuk, tetejét tojásfehérjével megkenjük, megszórjuk sajttal, majd mehet a 180 fokra előmelegített sütőbe.

Kb 20 perc alatt készre sütjük.



1 megjegyzés: