2013. november 24., vasárnap

Blogkóstoló 13, gesztenyés torta

Már sokszor játszottam a gondolattal, hogy egy ilyenbe is bekapcsolódjak, de eddig nem mertem, vagy nem éreztem magam elég motiváltnak. Most azonban a Csak, mert szeretem... blogon olyan kiírással találkoztam, ami nagyon megtetszett, és úgy gondoltam, hogy csatlakozom.

A nekem sorsolt blog a Rizsázzunk! lett. Sok-sok receptet olvastam végig nála, és több is megmozgatott. Az első, ami kihagyhatatlan, egy gesztenyés süti volt. Mivel nővérem gluténérzékeny, ez nálunk tényleg bekerülhet a karácsonyi menübe, és végre le lehet cserélni a dobostortát erre.

Elkészítéskor én most csak 1/3 mennyiséggel, és egy 9 cm-es tortaformával számoltam.

Szóval, akkor a részletek:

A tésztához:
- 1 egész tojás
- 8 dkg natúr gesztenyemassza (nálam maroni fehérarany)
- 1 ek. porcukor
- csipet só
A krémhez:
- 8 dkg natúr gesztenyemassza
- 1,5 dl tejszín
- 1-2 ek. porcukor 
Díszítéshez:
- reszelt étcsoki 
- 0,5 dl tejszínhab

A gesztenyemasszát szobahőmérsékleten hagytam kiolvadni. Majd 8 dkg-ot villával áttörtem. Hozzáadtam a tojás sárgáját, és a  cukrot, és simára kevertem. Közben a tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá vertem. A hab 1/3-át a gesztenyemasszás keverékhez adtam, és itt még bátran összekevertem. Majd a maradék habot is hozzákeverem, de ezt már óvatosan, minél kevésbé törjön össze. Sütőpapírral bélelt formába egyenletesen elsimítottam a tésztát.

180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. Majd hagytam a formában kihűlni.

Amikor kihűlt a tésztám, akkor kezdtem hozzá a krémhez. 2dl hideg tejszínt 2 ek porcukorral kemény habbá vertem. Miközben a gép dolgozott, a gesztenyemasszát villával áttörtem. Majd a habot megosztottam, egy részét félretettem a díszítéshez, a másik nagyobb hányadát (kb 3/4 részét) a gesztenyéhez kevertem óvatosan.

A krémet egyenletesen elosztottam a tésztán. A tetejére csokoládét reszeltem egy csillag díszítő segítségével. Majd a félretett tejszínhabból, habzsák segítségével díszítettem még.





Megjegyzem, nagyobbik gyermekem ennek a tortácskának a felét együltő helyében elfogyasztotta. Majd egy sajnálatos baleset miatt 3 napra kórházba került, és mikor hazajött ezzel a sütivel vártam, ekkor már nem tortaként készült, de kétszeres mennyiségben. Mondanom sem kell, hogy fél nap alatt elfogyott a süti. :)

4 megjegyzés:

  1. Bár én nem szeretem a gesztenyét, de be kell vallanom, ez a torta jól néz ki! A férjem meg egyszerűen imádná.... :-)) Örülök, hogy Ákos jobban van!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nálunk fordított a helyzet, én szeretem a gesztenyéset, de a párom nem. :)
      ÉS igen, hál' istennek Ákos jól van. :)

      Törlés
  2. De jó, de jó, hogy rátaláltál erre a tortára. Mi is imádtuk. Az meg külön jó, hogy a nővérednek is passzolhat az étrendjébe. És amit különösen szeretek benne, az az, hogy piszok egyszerű elkészíteni. Örülök. :-) Szép estét! :-)
    Ancsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, én is nagyon megörültem ennek a sütinek. Nagyon finom, és már többször készült azóta belőle egy-egy példány. :)

      Törlés