2013. november 12., kedd

Sós rúd, ahogy én csinálom

A hétvégén egy meglepetés buliba készültünk, ahová természetesen nem mehettünk üres kézzel. Egy édes, és egy sós sütivel készültem, amiből most a sósat szeretném veletek megosztani.

Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 25 dkg margarin
- 25 dkg zsír
- 1dl tej
- 1 ek cukor
- 5 dkg élesztő
- 2 dl tejföl
- 3 tojás
- 1 ek só

Tetejére egy tojás, és ízlés szerint sajt, köménymag, szezámmag.

A lisztet a zsiradékokkal elmorzsoljuk. A tejet langyosítjuk és a cukor segítségével felfuttatjuk az élesztőt benne. A liszt közepébe mélyedést csinálunk, és beletörjük a tojásokat, belerakjuk a tejfölt, a sót, végül a felfuttatott élesztőt. Majd szépen kidolgozzuk a tésztánkat.

Lisztezett deszkára tesszük a tésztát, és nyújtjuk, majd hajtogatjuk. Én kb az 1/3-át szoktam először egyik, majd másik oldalról behajtani, majd ugyanígy fentről és lentről is hajtok egyet a tésztán. Ekkor megfordítom, hogy a hajtások alul legyenek, és kb 15 percet pihentetem a tésztát. Ezt a hármast (nyújtás-hajtogatás-pihentetés) kb 3-4x végzem el, attól függően, mennyi időm van. Az utolsó pihentetés után ujjnyi vastagra nyújtom, és egy villával kissé felvert tojással megkenem. Derelyevágóval (lehet késsel, vagy pizzavágóval is) a kívánt méretűre szabom a tésztát, és a tetejét szórom sajttal/köménymaggal/szezámmal.

Alsó-felső sütésen k 175 fokon pirosodásig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése