2013. december 8., vasárnap

Mini citromos torta Anyukámnak

Anyukámnak volt a héten a születésnapja, és bár a keresztlányommal egyszerre köszöntöttük őt is, de külön tortája nem volt. Ezért a pontos dátumot, és a szabad 2 órámat kihasználva készítettem neki egy mini tortát citromkrémmel.

Most azonban a szokásostól eltérően készítettem a krémet. Először 2dl tejből és 2 ek lisztből főztem egy alapkrémet. Míg ez hűlt, addig 2 tojásból piskótát kevertem. Van két kb 10 cm-es tortaformám, azokban sütöttem ki a piskótákat. Amikor a krém kihűlt, akkor 10 dkg nagyon puha vajat és 10 dkg porcukrot habosra kavartam, majd belereszeltem 1 citrom héját, és belefacsartam a levét is. Majd a főzött krémet és a vajas porcukrot együtt habosra kevertem.

A megsült piskótákat ketté vágtam, majd a krémem javával betöltöttem. A maradék krémmel vékonyan megkentem kívülről, és az idő rövidsége miatt a fagyasztóba ment pihenni 20-25 percet.

Hát ez lett belőle:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése