2014. április 22., kedd

Köményes tallér

Olyan sóssággal jövök, ami tallérsütőt igényel. Csak az fogjon hozzá, akinek van ideje, mert a tészta begyúrása után porciózni, azaz golyókat kell készíteni, majd kettesével/hármasával sütni a tallérsütőnk méretétől függően.

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 tasak sütőpor
  • 2 tk só
  • 0,5 ek őrölt köménymag
  • 2 tojás
  • 3 púpos ek tejföl
A hozzávalókat egy nagyobb gyúrótálba tesszük, és összegyúrjuk, hogy a tésztánk homogén legyen. Majd golyókat kell készítenünk. Nem kell túl nagyokat készíteni, mert akkor nem fognak a tallérsütőbe férni.





A tallérsütőt a tűzhelyen előmelegítjük, oldalanként kb 2-2 percig, majd zsiradékkal megkenjük. Ekkor kezdhetjük sütni a tallérokat. Én úgy szoktam, hogy amikor belerakom a tésztát, akkor megfordítom, és mindaddig azt az oldalát melegítem a sütőnek, amíg ki nem kerülnek a tallérok belőle. Majd jöhetnek az újabb tésztagolyók, és megint fordítok a sütőn.

1 megjegyzés:

  1. Mentem gyorsan anyósomnak... ő nálunk a nagy tallérsütő. :) Én meg imádom a sós tallérokat.... ;-D

    VálaszTörlés